Dagens ridpass:)<3

Idag var det dubbelt ridpass först hoppade jag Dessie 60/70cm viket gick bra hon vägrade 2 gånger men det var mitt fel för jag red som en kråka!!! Annars var hon fin och hon var som ett gummiband, hon saktade av och ökade när jag ville vilket är VÄLDIGT posetivt enligt mig!:D Jag fick även rida min kompis Thereses häst Whispering men kallas Whisse, jag körde dressyr med bommar vilket gick galant! :D Hon dingade sig i vänstervarvet men i högrtvarvet var hon SKIT duktig hon var en helt annan häst än vad hon va när jag red henne senast, då hade hon väldigt stor gallop men nu när hon har fått skor bak gick det super! :D Tillbacka till Dessie - hon var jätteduktig hade ett räcke på 60/70cm och en grind på 60cm. Det ända hon vägrade på var räcket det var i höger som det hände jag vet inte varför men plötsligt bara stannade filmade lite och då såg man tydligt att det var jag som helt enkelt bara slutade rida!:/ Men i övrigt var hon oxå super!:) Idag när Pia (Thereses mamma) kom hemm gick hon in och hämtade LITE schabrack och med lite menade jag mycket jag tror det var 25 st och det var bara lite av dem alla! Jag hittade lite fina schabrack som var Dessies något vinrött och blått ja typ alla färger!  Jag hoppas att jag inte väkser mer för då kan jag nog rida Dessie lite till!<3<3 Nu måste jag springa och äta tror inte att det blir "vanlig" ridning imorgon blir nog lite hårdare dressyr pass för det känns som jag har tappat henne lite imed att jag varit sjuk halva veckan men dressyr får det bli imorgon och där med basta!<3<3 Detta schabrak kommer jag att ha på tävlingar jag har även ett likadant fast med guld kan istället för silver älskar verkligen de!<3<3;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0